luni, 17 septembrie 2012

TRANSPARENŢA DIN SECRETUL PRIMĂRIEI TÎRGU MUREŞ



Aş dori să  aduc la cunoştinţă opiniei publice câteva aspecte referitoare la modul în care conducerea Primăriei Tîrgu Mureş înţelege să NU respecte principiul legal al transparenţei actului administrativ, precum şi dreptul cetăţenilor municipiului la informare în probleme de interes public.
         Prin adresa nr. 9986 din data de 06.03.2012 am înaintat Primăriei Tîrgu Mureş o solicitare conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public prin care am cerut o situaţie completă şi actuală privind:
-    plăţile efectuate de către Primăria Tîrgu Mureş firmelor care au executat, începând cu anul 2007 şi până în prezent, lucrări de anvelopare termică/reabilitare termică/îmbunătăţirea performanţelor energetice la unele imobile de pe raza municipiului (pentru fiecare contract în parte să rezulte: numărul, obiectul şi valoarea acestuia, situaţiile de lucrări în copie xerox, numărul/seria/valoarea facturilor emise de către executanţi, numărul/seria/valoarea ordinelor de plată prin care s-au efectuat plăţile);
-   cuantumul sumelor (defalcate pe ani) alocate de la bugetul local susţinerii activităţii echipei de fotbal FCM Tîrgu Mureş, precum şi modul concret de utilizare al acestor sume (cu evidenţierea clară a scopurilor în care au fost utilizate şi a plăţilor efectuate din aceste sume);
-     cuantumul sumelor alocate de la bugetul local în perioada 2008 până în prezent, defalcat pe luni şi pe categorii de beneficiari (cu menţionarea numărului acestora), pentru subvenţionarea activităţii de transport public de persoane pe raza municipiului Tîrgu Mureş.
Mi-am manifestat disponibilitatea în scris, de a plăti taxele aferente serviciilor de copiere ale documentelor solicitate şi de a pune la dispoziţie un suport de memorie externă pentru stocarea (furnizarea) datelor.
Înrucât nu mi s-a răspuns în termenul legal, am formulat o reclamaţie administrativă nr. 16122 din data de 11.04.2012, conform aceluiaşi act normativ (Legea nr. 544/2001), adresată conducătorului instituţiei, în care am arătat că documentele solicitate se încadrează în categoria informaţiilor de interes public, din următoarele considerente:
-   privesc activităţile sau rezultă din activităţile autorităţii publice (conform art. 2, lit. b din Legea 544/ 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public);
-    sunt parte a unor contracte de achiziţie publică pe care orice autoritate contractantă, astfel cum este definită prin lege, are obligaţia să le pună la dispoziţia persoanei fizice/juridice interesate (conform art. 11 indice 1, din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public).
Ulterior, la data de 2 iulie, bazându-mă pe promisiunea verbală a domnului Belean Dorin şeful Serviciului Juridic, Logistic, Licitaţii şi Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Târgu-Mureş că îmi va pune la dispoziţie documentele solicitate, am reluat demersul, prin adresa nr. 28545 din data de 06.07.2012, fără să primesc până în prezent vreun răspuns legal (până la proba contrarie), însă apreciez că refuzul constant al conducerii primăriei de a pune la dispoziţie oricărui cetăţean şi cu atât mai mult a unui consilier local, informaţii de interes public, poate puţin complexe şi incomode, ne poate ridica anumite semne de întrebare cu privire la motivul pentru care se procedează în acest fel la Primăria Tîrgu Mureş.
Cer Primariei Tirgu Mures desecretizarea informaţiilor pe care le-am solicitat pentru a mă convinge, atât eu personal, cât şi pe cetăţenii care m-au ales să le reprezint interesele, că activitatea Primăriei este una strict orientată către binele locuitorilor acestui oraş.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu