miercuri, 6 iulie 2011

BACALAUREAT 2011: Un dezastru? O realitate? Cine îşi asumă răspunderea?

            Bacalaureatul în acest an a reuşit să bulverseze procesul de învăţământ încă de la început. Desfăşurarea probelor orale pentru acordarea aşa ziselor competenţe lingvistice şi digitale (care în treacăt fie vorba nu ştiu la ce folosesc pentru că acele A1, A2, B1, B2 nu demonstrează în Uniunea Europeană nimic) a necesitat schimbarea orarului în şcoli şi implicarea profesorilor rămaşi la ore într-un lung şir de suplinire a profesorilor evaluatori. Apoi a urmat "vănătoarea" pusă la cale de "ilustrul" ministru` al învăţământului, a elevilor examinaţi şi a profesorilor asistenţi în cadrul probelor scrise, "vânătoare" care a reuşit să creeze o continuă stare de stres în rândul acestora. Apropo, unde este egalitatea de şanse, deoarece au fost unităti şcolare unde examenul s-a desfăşurat fără camere de luat vederi. Vezi judeţul Harghita, Bucureşti Sectorul 2 etc.
            Nu contest faptul că examenul de bacalaureat trebuie să reflecte cunoştinţele reale ale elevilor absolvenţi şi faptul că acest examen trebuie privit cu responsabilitate, dar înainte de a arăta cu degetul spre elevi, profesori, directori de şcoli, haideţi să privim realiatatea.
            Elevii de la învăţământul tehnologic, unde au fost de fapt marile probleme provin din două sisteme de învăţământ: unul liceal de patru ani şi cel de cinci ani, liceu ruta progresivă unde elevii sunt majoritatea fară examen de capacitate, examen care şi acesta a suferit o mulţime de modificări - testare naţională, teze unice sau evaluare naţională.
             Analizând modul de desfăşurare el examenului, din punctul meu de vedere se desprind unele concluzii:
- numărul de ore la aceeaşi disciplină, la Grupurile Şcolare, faţă de Liceele Teoretice este mai mic iar subiectele de examen sunt aceleasi;
- la Grupurile Şcolare aproximativ 60% din discipline sunt module tehnice şi consider că disciplina la alegere din examen ar trebui sa fie unul din acestea (nu fizică sau chimie cu o singură oră pe săptămână);
- profesorii care alcătuiesc subiectele să ţină cont că Bacalaureatul este un examen de certificare a cunoştinţelor dobândite de elev în anii de liceu şi nu un concurs
(formularea subiectelor să fie cât mai clară şi cât mai simplă);
- toate posturile din învăţământ sa fie ocupate prin concursuri corecte fără implicarea factorului politic;
- la terminarea facultăţii, studenţii bine pregătiţi nu simt nici o atracţie către profesia de dascăl deoarece salariul unui debutant în învăţământ este de 600-700 RON;
- preşedintele Băsescu aminteşte de "Pactul pentru Educaţie", dar uită că atunci s-a stabilit că acestui domeniu îi revin 6% din PIB, nu 1,5 sau 2%;
 - conform noii Legi a Educaţiei, banii repartizaţi unei unităţi de învăţământ se fac dupa numărul de elevi, ceea ce face ca exigenţa dascălului să scadă deoarece apare teama că i se va diminua salariul sau în cel mai rău caz îşi va pierde locul de muncă, prin scăderea numărului de elevi;
- să nu uităm că în ultimii 20 de ani au fost elaborate 11 legi a învăţământului cu aproape două sute de amendamente. Cine poartă vina rezultatelor de la acest Bacalaureat? Sunt de părere că noi toţi: elevi, părinţi, profesori, Comunitatea Locală, Ministerul Educaţiei. Ştiu însă sigur că în orice ţară civilizată în urma unor asemenea rezultate Ministrul Educaţiei şi-ar fi dat demisia.
În final doresc să îi transmit un mesaj doamnei Roberta Anastase care considera într-o emisiune televizată că elevii care aleg o meserie sunt elevi de mâna a doua. Doamna politician, dacă nu ar fi fost tâmplarul, dormeaţi şi mâncaţi pe jos, dacă nu ar fi fost mecanicul auto, mergeaţi la coafor tot pe jos şi dacă nu ar fi fost coafeze, nu ajungeaţi niciodată Miss Romania.   

3 comentarii:

  1. Alcholic Anonim6 iulie 2011 la 17:30

    Si totusi , doamna Roberta Anastare , nu se gandeste ca acesti "Elevi de mana a 2-a" pun totul in miscare ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Acelasi Alchoolic Anonim6 iulie 2011 la 17:37

    In opinia mea ... examenul de bacalaureat din anul acesta este o manevra politica . Eu cred ca nu degeaba s-au dat subiecte cu mult peste nivelul mediu in asa fel incat in acest an sa se ia note foarte mici .
    Iar la anu' subiectele vor fi mai accesibile elevilor , se vor lua note bune si domnul Funeriu va spune : In sfarsit reformele au dat roade . In comparatie cu anul trecut promovabilitatea este mai mare .

    RăspundețiȘtergere
  3. De acord cu cele scrise. Dar eu mai am o concluzie: cel putin 40% din cei care au dat bacul nici nu aveauce cauta acolo, pentru ca nu au capacitatea mintala sa faca asa ceva. Deci... nu trebuiau desfiintate scolile profesionale si cele de ucenici, care scoteau niste meseriasi buni. Cine a facut din toate scolile profesionale licee??? Abramburicaaa...
    Si acum are piele pe fata sa comenteze la televizor...incompetenta!

    RăspundețiȘtergere