PROCES – VERBAL
Încheiat cu ocazia şedinţei extraordinare a Consiliului local municipal
Tîrgu-Mureş din data de 25 iulie 2013
S-a prezentat sinteza procesului-verbal al şedinţei ordinare din data de 11
iulie 2013.
La
şedinţă sunt prezenţi 23
consilieri locali.
D-l
consilier Maior: - doamnelor şi domnilor, stimaţi
consilieri, permiteţi-mi să deschid lucrările şedinţei extraordinare a
Consiliului local municipal Tîrgu-Mureş, din data de 25 iulie 2013.
In conformitate cu Dispoziţia Primarului
nr. 1890 din data de 18 iulie 2013 se convoacă
şedinţa extraordinară a Consiliului local municipal Tîrgu-Mureş, cu ordinea de
zi care cuprinde 14 puncte, iar în regim
de urgenţă avem 4 puncte.
Supun la vot ordinea de zi, plus
materialele în regim de urgenţă, iar punctul 1 în regim de urgenţă propun să-l
discutăm ca prim punct pe ordinea de zi.
D-na viceprimar
Ciotlăuş: – înainte de a intra în
ordinea de zi, aş vrea referitor la sistarea abuzivă a apei calde în municipiul
Tîrgu-Mureş la aproximativ 3000 de familii,
să ne spună d-l director Moldovan
de la Locativ,
de ce nu se respectă HCL nr. 180/2013 prin care la art. 1 SC Locativ SA este
obligată să producă şi să furnizeze în sistem, energie termică până la expirarea
licenţei. De asemenea, vreau să luăm cu toţii act de sesizarea făcută de către
Avocatul Poporului în ceea ce priveşte încălcarea drepturilor constituţionale
ale cetăţenilor şi prevederile Legii 325 şi ne aduce de asemenea la cunoştinţă
că este o infracţiune să admitem în continuare sistarea abuzivă a apei calde la Tîrgu-Mureş; apropo de
Oraşul Digital fără apă caldă.
D-l
Moldovan Ovidiu: - am solicitat
celor de la E-On
prelungirea contractului, fiindcă contractul expirase, în momentul de faţă
suntem la zi cu toate facturile achitate la E-On şi încă nu am primit de la ei un motiv în
scris de ce nu doresc să reia furnizarea gazului metan. Făceaţi referire la
3000 de familii, în momentul de faţă în sistemul centralizat mai sunt
aproximativ 550 de apartamente din care 200 sunt în proprietatea primăriei.
D-l
consilier Puiac: - rog executivul
Primăriei să verifice curăţenia parcului din cartierul Mureşeni. Sunt multe
solicitări de acolo, parcul este foarte murdar, gunoiul nu este ridicat şi aş
dori să se implice mai mult executivul primăriei.
D-l
consilier Maior: - acum aş da un
răspuns de genul că aveţi în mape un material în care trebuie să triplaţi
preţul la gunoi. Sunt curios cum o să-l votăm.
D-na
consilier Roman: - am făcut o
interpelare în legătură cu invitarea consilierilor locali şi a mea în mod
special, la consiliile de administraţie
ale unităţilor de învăţământ din Tîrgu-Mureş din care facem cu toţii parte şi
vreau să spun că interpelarea s-a soldat cu o acţiune extrem de eficientă a
Direcţiei Şcoli pentru că în numai câteva zile la 3 consilii de administraţie
am fost chemată, lucrurile s-au remediat, asta cred că este o veste pozitivă şi
pentru ceilalţi colegi care poate s-au aflat în această situaţie, sper ca din
noul an şcolar lucrurile să nu mai solicite o nouă interpelare în consiliul
local.
Punctul
nr. 2 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind aprobarea reorganizării reţelei şcolare a unităţilor de
învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Tîrgu Mureş, pentru anul
şcolar 2013 – 2014:
D-l consilier Maior: - comisiile au optat pentru varianta Direcţiei Şcoli.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - referitor la acest material, Direcţia Şcoli ne-a pus
la dispoziţie un referat prin care ne aduce la cunoştinţă faptul că în ceea ce
priveşte situaţia Liceului „Emil Dandea”, ca urmare a efectivelor reduse de
elevi, deşi s-a propus relocarea activităţii la Colegiul „Traian Săvulescu”
sau la Liceul „Avram
Iancu”, Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş propune desfiinţarea Liceului ”Emil
Dandea”. Eu cred că nu poate fi vorba despre închiderea efectivă a acestui
liceu, câtă vreme avem UMF-ul, Azomureşul, nu putem să renunţăm, avem nevoie de
chimie.
D-l consilier Maior: - haideţi să nu banalizăm şedinţa de consiliu.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - vorbim despre închiderea unui liceu, cred că nu
este un lucru banal.
D-l consilier Maior: - dacă v-aţi fi uitat în material, acolo scrie
„relocarea la Colegiul Agricol
„Traian Săvulescu”. Este un material semnat de d-na director Oşan Gabriela.
D-l viceprimar Peti: - după 2 ani de demersuri am reuşit să atribuim
denumirea de „dr. Bernadi Gyorgy”, Şcolii nr. 2 şi pentru noi este foarte
important să nu se desfiinţeze o şcoală denumită după un alt primar renumit din
Tîrgu-Mureş – Emil Dandea. Solicitarea noastră este ca nicidecum să nu se
desfiinţeze o unitate de învăţământ care poartă denumirea de Emil Dandea.
Mutarea Gimnaziului Europa din punctul nostru de vedere, trebuie să fie numai
temporară, până la reconstrucţia unei unităţi de învăţământ la standarde
europene. Nu putem fi de acord cu desfiinţarea grădiniţelor şi lipirea lor de
unităţi de învăţământ. Grădiniţele au specific deosebit şi diferit faţă de
unităţile preuniversitare. Abordarea noastră şi punctul nostru de vedere este
pentru susţinerea materialului în forma prezentată de către Direcţia Şcoli.
D-l consilier Maior: - orice vine de la Inspectoratul Şcolar, toată lumea cunoaşte, eu zic că acolo este un
om competent.
Supun la vot
materialul în varianta II, cea propusă de d-na Oşan, cu relocarea.
Cine este pentru? – 20 voturi
Cine este împotrivă? –
Cine se abţine? – 3 abţineri (Ciotlăuş I., Pui S.,
Sîmpălean D.)
Hotărârea a fost adoptată cu 20 de voturi pentru şi 3
abţineri.
Punctul
nr. 7 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind aprobarea cheltuielilor necesare realizării investiţiei
,,Achiziţionare de containere subterane pentru depozitarea gunoiului menajer şi
reciclabil”:
D-l consilier Maior: - comisiile de
specialitate au avut păreri pro şi contra. Începând de la idei de genul că mai
trebuie să cumpărăm alte maşini că nu putem ridica gheenele, până la alte
lucruri care nu vi le mai spun, dar în ceea ce priveşte maşinile, am demonstrat
la faţa locului împreună cu d-l Peti şi cu d-na Ciotlăuş, că nu mai este nevoie
de achiziţionarea altor maşini şi cei de
la Salubriserv
pot face acest lucru dacă noi vom investi acei bani tot bani care se
recuperează de la Salubriserv. Acei
bani nu se investesc de la primărie, ci se recuperează din investiţiile pe care
trebuie să le facă Salubriservul. Până acum am recuperat 18 miliarde şi eu v-aş aduce la cunoştinţă că aceste 18
miliarde ar fi o sumă de bani care ar putea fi investită dacă dv. veţi aproba
azi realocarea acestei sume de bani. Vreau să vă spun că avem cel puţin, doar
pe lista care o am aici, 33 de asociaţii de proprietari, nici nu vreau să mă
gândesc câte apartamente sunt, doamnă Ciotlăuş, fiindcă am înţeles că dv.
sunteţi împotriva acestui material şi m-aş bucura să văd că nu e adevărat ce
spun eu, dar spre dezamăgirea mea şi a celor care-i interesează, din păcate
cred că nu o să vă schimbaţi opinia şi o să veniţi cu tot felul de provocări.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - am să vă spun de ce sunt împotrivă şi într-adevăr am
fost cu dv. la faţa locului şi am văzut că nu sunt chiar cele mai impermeabile
locaţii de colectare a gunoiului. Am văzut cu toţii că s-a strâns apa chiar şi
în aceste containere improvizate. Vreau să vă spun că dacă dv. făceaţi referire
la acele asociaţii de proprietari, probabil că nu le-aţi transmis
târgumureşenilor faptul că în această
solicitare se achiziţionează doar 35 de bucăţi, rămânând vreo 500 de locaţii
neacoperite în oraş faţă de necesităţile reale ale oraşului pe un astfel de
proiect. Da, proiectul este foarte bun în momentul în care îl vom implementa în tot oraşul.
D-l consilier Maior: - e bun, dar nu-l votăm.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - la 10 mii euro un container, cu siguranţă că nu.
D-l consilier Maior: - dar de unde ştiţi dv. suma?
D-na viceprimar Ciotlăuş: - pentru că dv. ne-aţi scris aici în indicatorii
tehnico-economici.
D-l consilier Maior: – de unde ştiţi, după o licitaţie care trebuie să se
facă? Nu induceţi în eroare târgumureşenii pentru că faceţi un lucru urât. E
bună soluţia, dar nu trebuie votată. Asta
am înţeles.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - cunoaştem antecedentele de achiziţii ale Primăriei
Tîrgu-Mureş.
D-l consilier Benedek: - de multe ori am fost de acord cu d-na viceprimar, dar de
data asta nu sunt, cine cunoaşte oraşul şi umblă prin el, vede ce dezastru este
cu managementul deşeurilor. La ora actuală sunt acele pubele care au fot introduse
şi este o idee foarte bună, dar din păcate au fost stricate, oriunde mergeţi,
chiar şi în zona centrală a oraşului o să vedeţi nişte pubele care sunt înconjurate
cu gunoi şi nu ne aduce laudă treaba aceasta, oricine vine la Tîrgu-Mureş şi vede
aceste mormane de gunoi peste tot, eu cred că trebuie să găsim o modalitate de
a rezolva această problemă. Modalitatea, aşa cum a spus d-na viceprimar, este
de a găsi o soluţie, sigur că cu cât facem mai multe o să ne coste mai puţin şi
cu cât o să facem mai puţin, o să coste mai mult şi eu cred că populaţia are o
mare aşteptare în a rezolva această problemă care în afară de gunoi şi miros
neplăcut, nu ne face cinste oraşului, trebuie demarat şi populaţia ştie că în
câteva luni nu se poate rezolva problema. Eu susţin că trebuie să găsim o
soluţie şi această soluţie este cea găsită de consiliu şi primărie, trebuie să
mergem înainte cu acest proiect.
D-l consilier Maior: - m-am înţeles cu cei de la asociaţii, când au venit au
spus că vor să ia cuvântul toţi. Eu am spus că nu putem da cuvântul în şedinţă decât
preşedintelui Ligii asociaţiilor şi încă la două persoane de la asociaţii de
proprietari.
Supun
la vot dacă sunteţi de acord cu cele trei intervenii – preşedintele Ligii asociaţiilor
şi două persoane de la asociaţiilor de proprietari.
D-l Rus Dumitru: - domnilor consilieri, aşa cum rezultă din materialul pe care îl aveţi în
mape şi la nivelul Ligii asociaţiilor de proprietari, avem multe semnale
privind deficienţele în gestionarea deşeurilor şi a gunoiului menajer în
special. Deşi s-au făcut eforturi, s-au adus europubele, s-au încercat să fie
amenajate boxele, s-a încercat să fie protejate şi cu sprijinul Poliţiei
locale, ştiţi de ani de zile se discută, este veşnica problemă a celor care
merg şi caută în gunoaie. Aveţi o planşă ataşată din zona 7 Noiembrie unde
pubelele sunt amplasate pe trotuar, s-a pomenit deja, din aceste deşeuri se
separă lichidul care are un miros pestilenţial şi atunci când este preluat de
maşinile Salubriservului ajunge pe
şosea, este întins cu mijloacele de transport, se creează pe lângă aspectele
inestetice şi pericole privind sănătatea publică. Unele din aceste gheene sunt
în zona parcurilor, multe parcuri au
fost amenajate de Primărie şi Consiliu local, dar din păcate acestea sunt
neigienice tocmai din aceste condiţii. Sigur că soluţia propusă de primărie
este una care corespunde cerinţelor vieţii de astăzi, se asigură, pe lângă ordine,
şi igienizarea cartierelor. Aşa cum am spus şi în numele asociaţiilor de proprietari
afiliate ale Ligii, vă rugăm domnilor consilieri să votaţi acest material, care
cu siguranţă va răspunde aşteptării asociaţiilor de proprietari, proprietarilor
de apartamente în special, dar şi din zona caselor individuale.
D-l consilier Sabău: - domnule preşedinte, scurt şi pe procedură. Când sunt luări la cuvânt,
înainte de şedinţă se depune cerere care se aprobă. De asemenea, aş avea marea
rugăminte, când am fost preşedinte de şedinţă dv. mi-aţi spus că vă cenzurez,
deşi aţi vorbit minim o jumătate de oră la acea şedinţă, v-aş ruga să nu
procedaţi „greşit” aşa cum am procedat eu la şedinţa anterioară, ci să daţi
dreptul la cuvânt consilierilor înscrişi, de asemenea şi d-na Roman a ţinut la
şedinţa trecută să ne explice care este procedura cu luarea la cuvânt cu
dreptul la replică, etc. Dacă nu mergeţi pe solicitarea mea, atunci măcar pe
cea a d-nei Roman de la şedinţa trecută.
D-l consilier Maior: - dacă este vorba de persoana dv., vă promit că o
jumătate de oră stăm toţi şi vă ascultăm, pentru că ştiu că nu vă faceţi
campanie electorală. În ceea ce înseamnă numai să dai din gură şi să votezi nu,
D-l consilier Pui: - adineauri s-a spus că este un dezastru, într-adevăr
dezastru este din cauza operatorului care nu colectează la timp gunoiul, nu uitaţi
că regulamentul este vechi, din anul 2004 şi este în defavoarea cetăţenilor,
chiar şi a operatorului. Nu uitaţi că se dau 180 miliarde sau chiar peste,
pentru salubrizare, iar Galaţi dă numai 30 miliarde.
D-l consilier Maior: - vă dau un răspuns simplu, dacă tot aţi vorbit de
regulament. Mie mi-ar fi ruşine să vorbesc e regulament după ce veniţi şi
propuneţi în consiliul local să votăm de 3 ori preţurile. O să votaţi azi
regulamentul propus de Consiliul judeţean, cu oameni aceştia de faţă. Sunt curios
dacă-l votaţi sau nu. Să le spuneţi tot aşa mâine sau peste o lună.
D-l consilier Benedek: - această metodă de a rezolva deşeurile la ora actuală,
pubelele şi alte metode, constituie un focar de infecţie. Dacă menţinem treaba
aceasta, atunci e bine, dar să ştie toată lumea că reprezintă un focar de
infecţie şi pentru acei copii care umblă preponderent prin gunoaie, dar şi
pentru alţi copii; sunt focare de infecţie.
D-l consilier Pui: - spuneaţi de regulament. Regulamentul nu prevede
majorarea de trei ori şi să vă aduc aminte că aţi spus că se supune la vot a
treia oară, dv. aţi omis la ultima şedinţă să-l supunem la vot.
D-l consilier Maior: - am omis că nu mai plăteau târgumureşenii încă o lună
de zile, de trei ori tariful. Şi poate omit şi de data aceasta şi o să votaţi
când o să fiţi dv. preşedinte de şedinţă.
D-na Vaga Florea: - d-l Benedek are dreptate cu containerele, aceeaşi
problemă o avem şi noi şi toate sunt invalide, stau în 3 picioare, e gunoi mare
pe jos, pe str. Cutezanţei, păcat de parcul care s-a făcut la Diamant că e frumos, se
joacă mulţi copii acolo, până să ajungem la parcul Diamant, trecem pe str.
Cutezanţei. La noi sunt posibilităţi de instalare a acelor containere. Am văzut
la Diamant, e
foarte frumos. Mai avem o problemă foarte mare. Blocurile noastre, str.
Cutezanţei începând de la nr.60 până la nr.52 sunt sus pe deal. Când plouă nu
vreau să ştiţi ce e acolo. Sapă rezistenţa blocului. Eu am făcut adresă la
primărie, am văzut că de la nr. 52 încolo s-au amenajat printre blocuri, la noi,
nu. Tot cartierul Tudor este frumos, zona între blocuri, avem şi noi alee,
cărare care urcă, vă rugăm din suflet să faceţi şi la noi. Veniţi să vedeţi
rezistenţa blocului, se strică. Subsolul de umple de apă.
D-l consilier Maior: - vă promit că luna viitoare o să aveţi două hotărâri de
consiliu promovate de cineva.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - domnule Maior, din nou induceţi în eroare opinia
publică. Cum puteţi spune că acest regulament majorează tarifele de 3 ori? Este
o minciună sfruntată pe care cu tot respectul trebuie să o spun şi să aduc la
cunoştinţa opiniei publice, regulamentul acesta prevedere reguli de salubrizare
la nivelul întregului judeţ. Oraşul nostru va arăta la fel de curat ca şi alte oraşe
şi municipii din judeţul Mureş şi prevede un plan integrat, un proiect pe care
judeţul Mureş a atras 50 milioane euro şi care vine în sprijinul
târgumureşenilor, ridica standardele de viaţă la care dânşii aspiră.
D-l consilier Maior: - îl plăteşte sau nu-l plăteşte târgumureşeanul de rând?
D-na viceprimar Ciotlăuş: - prin acest regulament nu se majorează nici un fel de
tarif.
D-l consilier Maior: - Consiliul judeţean câştigă sau nu vreun ban din
această afacere? Da sau nu.
D-na viceprimar Ciotlăuş: - nu o să câştige Salubriservul, fiţi sigur.
D-l consilier Maior: - Consiliul judeţean, cu taxele impuse de dv. şi pe care
le veţi vota azi, vor creşte taxele? Da sau nu?
D-na viceprimar Ciotlăuş: - regulamentul nu impune taxe, se impun standarde de
curăţenie a oraşului.
D-l consilier Maior: - standardele de curăţenie cresc taxele de 3 ori la Tîrgu-Mureş?
D-na viceprimar Ciotlăuş: - nu vor creşte taxele prin intermediul acestui
regulament.
D-l viceprimar Peti: - mulţumesc pentru intervenţia dv. doamnă, eu am copilărit
pe str. Cutezanţei şi cei mai frumoşi ani din copilărie acolo i-am petrecut.
Ştiu că s-au construit acolo nişte garaje în spatele cărora s-a făcut.
Din
păcate sau noroc, am deschis cutia Pandorei cu cele două pubele superamenajate
în Piaţa Diamant. Cu ocazia audienţelor
şi nu numai, am primit pe adresa de e-mail o scrisoare din partea mai multor
asociaţii de proprietari care au rugămintea să susţinem această investiţie,
fiindcă şi-au dat seama de utilitatea acestei dotări, pot fi de acord că
trebuie să demarăm o procedură de licitaţie care va da un rezultat final la
preţul final a acestor dotări, care la prima vedere costă prea mult sau foarte
mult, dar sperăm că cu ocazia concurenţei se vor reduce aceste costuri.
Ceea
ce am discutat în comisia de buget, a fost să avem o situaţie. Cred că suntem de
acord cu toţii că ar fi nevoie de dotarea cu aceste containere îngropate în
pământ, la Tîrgu-Mureş.
Nu avem posibilitatea de a le finanţa dintr-o dată. Ca o
soluţie de compromis, haideţi să facem acea situaţie pe raza întregului
municipiu, să vedem de câte astfel de pubele am avea nevoie pentru colectarea
selectivă, să facem un buget şi o lotizare prin care prioritizăm acele spaţii
verzi, pieţe şi unde chiar din punct de vedere estetic s-ar impune dotarea cu
aceste pubele şi apoi, în anii următori sau conform veniturilor la bugetul local,
să trecem la achiziţionarea următoarelor loturi.
D-l consilier Maior: - propuneţi ca acel lot să
D-l Oprea: - o invit pe d-na Ciotlăuş să
vină să vadă că e plin de ţigani şi boschetari. O rog să vină să vadă câţi
copii sunt în zona respectivă şi câţi oameni în vârstă. Este inadmisibil, este
un miros insuportabil în toată zona. Poliţia locală mă sprijină, dar nu poate să
pună la fiecare boxă un poliţist care să-i ducă de acolo. Sunt de acord cu ce a
spus dl. Benedek, este focar de infecţie şi este inadmisibil aşa ceva. Doamna viceprimar,
vă rog să veniţi în Asociaţia 6 să vedeţi de când sunt construite boxele de
gunoi, de 40-45 de ani şi să observaţi cum arată, iar la următoarea şedinţă de
consiliu să veniţi cu propuneri constructive ca într-adevăr să putem rezolva
această problemă.
D-l consilier Pui: - am avut un proiect de hotărâre în octombrie anul
trecut, privind dotarea cartierelor municipiului Tîrgu-Mureş cu grupuri
sanitare. Nu s-a făcut nimic până în prezent, cu toate că au fost alocaţi bani
la buget, 93 mii euro, şi nu s-a făcut nimic.
D-l consilier Maior: - vreau să le spun târgumureşenilor că este pe SEAP
licitaţia şi să sperăm că va veni la preţul acela mic pe care l-aţi votat dv.
cineva să facă nişte containere în care să poţi intra, să pui fisa şi să intri
ca în străinătate. Dar cu 5 lei nu poţi să mănânci de 10 lei.
Referitor
la preţuri, ar trebui să le arăt târgumureşenilor preţul propus de Consiliul
judeţean în 2010?
Avem
o variantă de proiect de hotărâre, la propunerea făcută de dl. Peti şi scrisă
de d-na Cioban: Art. 1 - se aprobă achiziţionarea în condiţiile legii, de
containere subterane, pentru depozitarea gunoiului menajer şi reciclabil, în
număr de 35 bucăţi, urmând ca acest număr să fie majorat după aprobarea
bugetului local pe 2014.
Supun
la vot proiectul de hotărâre prezentat.
Cine este pentru? – 11 voturi
Cine este împotrivă? – 6 voturi (Ciotlăuş I., Pui S.,
Sîmpălean D., Loghin L., Sabău O.,
Someşan C.)
Cine se abţine? – 6 abţineri (Gombos G., Jozsa T.,
Soos Z., Haller B., Karacsony E., Torzsok S.)
Proiectul de hotărâre a fost respins, o să încercăm
luna viitoare să revenim cu el.
Propun să punem gunoiul pe undeva pe la Livezeni.
D-na Baba Floare: - indiferent cum procedaţi,
dar găsiţi modalitatea de a rezolva această problemă în oraş. Locuim la 10 metri de o gheenă de
gunoi, nu se poate să deschizi geamul şi să nu poţi respira. Nu am văzut din
această sală în afară de d-l Claudiu Maior şi în mod special am invitat-o pe d-na
viceprimar, eu nu v-am văzut în cartierul Unirii. Nu ne-a întrebat nimeni ce
probleme avem acolo vis-a-vis de gheenele de gunoi.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - stimată
doamnă, am fost la dv. în cartier, şi vreau să vă felicit, într-adevăr dv.
v-aţi făcut ordine la gheenele de gunoi şi într-adevăr mai este nevoie, şi aşa cum am spus şi adineauri nevoia oraşului este de
aproximativ 500 de astfel de containere. În momentul în care s-ar achiziţiona
30, unde le pui şi pe ce criterii? Toţi cetăţenii din oraş, toţi preşedinţii de
asociaţii îşi doresc la fel ca şi noi, pentru că şi eu îmi doresc un astfel de
container, dar potenţialul financiar al consiliului local la această oră, nu
suportă o asemenea investiţie, care s-ar ridica la preţul unuia de 10 mii euro
până la aproximativ 10 milioane euro.
D-l consilier Maior: – de ce nu aţi venit cu o propunere?
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - am venit
în comisie cu o propunere să se facă necesarul la nivelul întregului oraş.
D-l consilier Maior: - aveţi în mapă. Dacă aţi fi venit cu o propunere, în
cel mai rău caz, ca toţi banii care se alocă de la Salubriserv şi se
reţin în fiecare lună, să fie refăcute. Prima dată aţi venit cu mica chichiţă
35, după care aţi spus să fie 100, apoi o să facem 200. Nu vă mai bateţi joc de
târgumureşeni, doamnă Ciotlăuş. Având votul politic, veniţi să ne luaţi peste
picior cu minciuna.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - vă rog
să-mi permiteţi să spun ce am de spus, să nu mă întrerupeţi, fiindcă faceţi un
abuz.
D-l consilier Maior: - nu fac nici un abuz, sunt preşedinte de şedinţă.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - doresc să le spun cetăţenilor unde merg
banii acestora, la sport şi mă bucur că s-au diminuat sumele şi putem face
economii şi poate vom revizui acest proiect şi din sumele economisite vom promova un astfel de proiect.
Punctul
nr. 8 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind aprobarea alocării de la bugetul local a sumei de 4.000.000
lei pentru sezonul competiţional 2013 – 2014, în vederea continuării asocierii
dintre Municipiul Tîrgu Mureş şi Fotbal Club Municipal Tîrgu Mureş din Tîrgu
Mureş:
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - referitor
la proiectul cu FCM-ul, este ilegală asocierea cu FCM, deoarece are datorii la
bugetul de stat şi sunt în executare silită.
D-l consilier Maior: - votaţi împotrivă.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - am
regulamentul de sprijin financiar pe toate unităţile sportive
Faceţi un abuz care cred că e în detrimentul
cetăţenilor, nu al meu personal.
D-l consilier Maior: - am văzut ce e în detrimentul cetăţenilor, coş de
gunoi, nu, de cinci ori preţul la gunoaie.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - dar le-aţi
spus că propunerile dv. sunt de 170 miliarde lei la sport?
D-l consilier Jozsa: - chiar nu e nevoie de ceartă. Prima dată ar trebui
să dăm un răspuns, dacă e cineva din partea primăriei, am auzit aici nişte
lucruri că sunt insalubre, etc. cei de la asociaţie ştiu foarte bine, conform
regulamentului cine curăţă europubele, etc. dacă cei de la asociaţiile de proprietari
îşi fac treaba corespunzător, eu cred că nu o să fie problemă că o să curgă
gunoiul pe stradă, etc. am lucrat la
ADP 2 ani de zile şi cred că am făcut un regulament ca acesta,
aşa că eu propun să revizuiţi regulamentul de ordine şi funcţionare a
asociaţiilor, respectiv cu gheenele de gunoi, cine adună, unde adună, şi cine
curăţă, şi dacă fiecare îşi face treaba,
nu o să fie aşa mare problemă. Cât despre europubele jumătate are dreptate unul şi jumătate,
celălalt. Acum suntem la proiectul cu FCM şi doresc să facem o modificare în
contractul de asociere.
Venind vorba despre copii, în mass media aţi văzut de
mai multe ori, am văzut completare contractului de asociere în cadrul secţiilor
de juniori 1 şi 2, minim 2 cantonamente/an pentru pregătirea juniorilor I si II
la FCM,
înscrierea în Campionatul naţional organizat de Federaţia Română de Fotbal la
juniori obligatoriu fiecare categorie de vârstă; introducerea a minim 5 juniori în lotul lărgit la
antrenamentele echipei de seniori, inclusiv participarea la cantonamente a
acestor juniori târgumureşeni, cu prima echipă, adică minim 5 juniori
târgumureşeni să participe întotdeauna la pregătirea echipelor, asigurarea
hranei şi a suplimentelor de vitamine pentru juniori 1, cei care spunem noi în
mass-media că vor fi fotbalişti în Târgu-Mureş, adică asigurarea hranei şi a
suplimentelor vitamine pentru juniori, zilnic câte o masă şi suplimente
vitamine conform prescripţiilor unui specialist în nutriţie, respectiv în toate
contractele să se specifice, echipamentul de prezentare obligatoriu inscripţionat
cu Consiliul local Tîrgu-Mureş; seniori, juniori copii. Având în vedere că
consiliul local aprobă banii, aş dori ca sprijinul aprobat să fie menţionat pe
tricouri, respectiv pe echipamente.
In ce priveşte contractul de asociere şi numirea
directorilor, respectiv a preşedintelui şi a consiliului de administraţie, aici
văd nişte nume care cred că ar fi bine să le cunoaştem. Dacă sunt în sală vă
rog să se ridice ca să-i identificăm, trebuie să votăm nişte persoane în Consiliul
de administraţie şi în contractul prezentat nouă, CA o dă decidă unde şi cum
merg banii. Toată lumea îi cunoaşte pe Tatar Bela, pe domnii consilieri
Benedek, Puiac, Matei, Gomboş şi Maior, dar urmează nişte nume, dl. Gherendi
Călin, dacă este în sală; d-l Stanciu Daniel, Man Nucu Ioan. Noi trebuie să
votăm un contract şi majoritatea consilierilor nu cunosc persoanele respective.
D-l consilier Maior: - nu sunt aici, le-am cerut doar acceptul.
Majoritatea membrilor sunt în Consiliul local, tot consiliul local hotărăşte.
D-l consilier Jozsa: - aş mai avea o rugăminte dacă procedural este ok,
fiecare contract de asociere cu cluburile respective, chiar dacă este FCM-ul
sau Nova Vita, noi consilierii am observat că în consiliul de administraţie
majoritari nu sunt consilierii locali. Dacă FCM are un CA format din 11 membri,
consilierii locali sunt doar 5 la număr. Având în vedere că noi alocăm în total
8 milioane lei dacă clasamentul va fi locul I, II, din punctul meu de vedere ar
fi bine ca majoritari să fie consilierii locali în consiliul director al fiecărui
contract de asociere.
D-l consilier Maior. – propun pe d-l Tibi Jozsa şi d-na Ionela Ciotlăuş:
D-l consilier Jozsa: - eu nu vreau să fiu.
D-l consilier Kikeli: - doresc să ridic o problemă principială care se
referă la toate proiectele de hotărâre
care urmează, lucru care este extrem de important să-l cunoaştem şi să se
decidă în perspectivă. În momentul de faţă există un buget pe probleme de sport
care reprezintă o anume sumă, respectiv acesta este defalcat practic în două: -
una pentru asocieri cu cluburi sportive şi restul şi vorbim aici de asocierea
cu FCM, BC Mureş, CSU, City Us şi Nova Vita, deci în total 5 cluburi.
Pe de altă parte, avem sumele alocate pentru sportul
de performanţă, toate cluburile în afară de acestea, indiferent că e fotbal sau
altceva, pentru sportul şcolar şi pentru sportul pentru toţi. Trebuie să mai
spun că din 2008 până în 2012 s-au alocat pentru cluburi 80% din această sumă,
20% rămânând la sportul de performanţă, în cluburi, sportul şcolar şi sportul
pentru toţi. Eu cred că trebuie o decizie strategică pentru anii care urmează,
în sensul că sprijinim acele cluburi care au fost aici şi data trecută cu
mulţimea de copii, pentru un acces mai larg pentru activitate fizică şi sport,
sau ne putem permite să susţinem nişte cluburi în anumite condiţii. Toate
cheltuielile unui club este imposibil să fie acoperite de oraş este extrem de
important, un efort pentru brendul oraşului
sunt importante, dar eu cred că trebuie făcut un efort conjugat pentru a aduce
nişte investitori în domeniul respectiv care să facă un management performant al
acestor cluburi, dar această proporţie
de 20 şi 80% trebuie schimbată în favoarea populaţiei oraşului, în viitorul
apropiat, dacă nu chiar acum.
D-l consilier Maior: - vreau să-i cer scuze unei redacţii, m-a rugat
înainte de a intra materialele cu sportul, să vă citesc câteva idei vis-a-vis
de ce s-a discutat împreună cu celelalte cluburi şi este exact ce spuneţi dv.,
domnule Kikeli, şi vom încerca, eu nu mi-am permis să pun un material în regim
de urgenţă cum ni s-a cerut intempestiv de cineva, ci am spus că luna viitoare
o să încercăm.
Este de la
Sportul mureşean, semnat de d-l Mircea Răchită: „analizând situaţia
cluburilor şi asociaţiilor sportive implicate în activitatea sportivă, a
copiilor şi juniorilor, sportul mureşean vine cu următoarea propunere:
acordarea de acces gratuit în timpul orelor de antrenament în sălile şi terenurile
ce aparţin Primăriei Tîrgu-Mureş”. Ca şi buget, costul anual al antrenamentelor acestor
cluburi ar fi în jur de 10 miliarde; majorarea pe lângă ce am dat până acum, cu
această sumă. Dar este o altă hotărâre de consiliu, luna viitoare vom încerca
să o iniţiem.
D-l consilier Pui: - am câteva întrebări. Din 2008 până în prezent cu Clubul
FCM s-au cheltuit peste 300 miliarde lei
vechi alocaţi de la noi, după datele dv., ca şi consilier, de 4 ani am cerut
mereu rapoarte, dări de seamă dar nu mi s-a prezentat nimic până în prezent.
Profit că sunteţi da faţă domnule preşedinte, de ce sunteţi în executare silită
cu o datorie de 4 milioane lei la
bugetul de stat?
D-l consilier Maior: - prima întrebare aţi pus-o aiurea. In primul rând,
eu nu sunt în executare silită.
D-l consilier Pui: - nu dv., Clubul FCM. Sunteţi membru în consiliul
director, atât în cel vechi, cât şi în cel nou.
D-l consilier Maior: – altă întrebare.
D-l consilier Pui: - dacă e adevărat că Stadionul Transil este al dv.
D-l consilier Maior: - al meu personal este. Am dus acasă şi copii de
aici, joacă la mine în curte, le-am plătit, le-am luat, etc. dar ai făcut
hârtie la DNA şi
ai primit răspunsul.
D-l consilier Pui: - nu, e greşit, nici nu ştiu unde este DNA.
D-l consilier Maior: - extraordinar, dar la toţi din primărie, la cluburi,
când le-aţi făcut hârtii să verifice sumele, nu dv. le-aţi făcut?
D-l consilier Pui: da, m-am
adresat şi nu am primit nici un răspuns
D-l consilier Maior: - mulţumim, deci nu şti unde e DNA-ul.
D-l consilier Pui: - mai am o întrebare.
D-l consilier Maior: - ai răspunsurile de la
DNA. In ceea ce priveşte cluburile, sunt
ale mele personale.
D-l consilier Pui: - în ce calitate d-na Maior gestionează fondurile clubului?
D-l consilier Maior: - am iertat-o data trecută şi nu am dat-o în judecată.
D-l consilier Pui: - dar nu o mai iertaţi.
D-l consilier Maior: - de data asta nu o să iert, tot pe tine o să te atac,
nu pe doamna, ca să înveţi altădată să
nu vorbeşti în numele ei. O să te atac în tribunal pentru minciunile pe care le
spui tot timpul. Data trecută mi s-a sugerat de către d-l primar să fac
împotriva doamnei Ionela Ciotlăuş, dar nu am făcut-o spunând că suntem oameni.
De data aceasta îţi promit că o voi face.
D-l viceprimar Peti: - cred că suntem de acord cu toţii că sportul este
mai mult decât o activitate, este un fenomen. Toţi cei care avem copii sau
urmează să avem alţi copii, este important să-şi petreacă timpul liber cât mai
eficient şi sănătos în spaţiul în care îşi poate asuma spiritul de echipă, să
înveţe ce înseamnă să lupte, ce muncă trebuie prestată pentru a avea
performanţă, nu să-şi piardă timpul în săli de jocuri sau cu alte lucruri mai
puţin frumoase.
S-au refăcut aceste materiale şi s-a pus accentul pe
performanţă, pe atragerea unor surse de finanţare alternative, în afara bugetului
local. Toate aceste principii de bază pe care dv. le-aţi enunţat, respectiv
distinşii reprezentanţi ai cluburilor sportive, la întâlnirea de luni de la Academia de Sport, le-aţi
expus şi se regăsesc în aceste materiale. Eu nu îmi doresc să nu aveţi aceste
performanţe de care să fim demni şi mândri că le-aţi rezolvat, dar în cazul în
care din anumite condiţii nu se realizează, vă propun ca aceste economii să se
transfere la sportul de performanţă şi să creştem bugetul alocat concursului de
proiecte pentru a beneficia cât mai multe cluburi sportive şi cât mai multe
categorii şi ramuri sportive care sunt foarte active în Tîrgu-Mureş.
D-l consilier Maior: - să votăm cu amendamentul făcut de d-l Peti şi să
mergem mai departe.
D-l consilier Haller: - este foarte evident şi să-mi spuneţi dacă greşesc
fiind nou în acest consiliu, că este o discriminare destul de vizibilă între
sprijinul acordat sub formă de asociere şi sprijinul acordat prin concurs de
proiecte. Văzând aceste proiecte, uneori am impresia că anumite criterii cum ar
fi principiul neretroactivităţii, se aplică împotriva unei logici elementare.
Dacă o acţiune începe în iulie şi se termină în octombrie, atunci la sfârşitul
lui iulie cum să-i refuzăm finanţarea când majoritatea acţiunilor prevăzute în
acest proiect sunt încă în derulare sau urmează să se deruleze. În această
privinţă va trebui să revedem aplicarea regulamentului şi de asemenea, văzând
multe dosare respinse poate nu ar fi inutil să existe o consultanţă la
depunerea dosarelor şi să se vadă dacă lipseşte ceva şi să semnaleze atunci.
Prin asta ar creşte şansa de a se bucura de finanţare şi cred că în contractul
încheiat ar trebui să se prevadă şi o limită în timp pentru că foarte târziu se
plătesc anumite proiecte.
D-l consilier Maior: - l-am rugat pe dl. Kikeli să revină la regulament,
eu ştiu că se lucrează şi sperăm că până luna viitoare va fi pus în funcţiune.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru? – 20 voturi
Cine este împotrivă? – 1 vot (Pui S.)
Cine se abţine? – 2 abţineri (Ciotlăuş I., Sîmpălean D.)
Hotărârea a fost adoptată cu 20 voturi pentru, 1 vot
împotrivă şi 2 abţineri.
D-l consilier Roman: - am vrut să fac un mic amendament înainte de a trece
la vot, fiindcă simţeam că atmosfera e suficient de tensionată, dar acum să
ştiţi că nu pot să mă abţin să nu vorbesc. Am votat banii respectivi şi voiam
neapărat să vorbesc în momentul de faţă, câtă vreme sunt în sală şi cei care
conduc alte cluburi private decât cele cărora astăzi, unuia i-am cordat şi
celorlalţi probabil le vom acorda fonduri, să fac o precizare foarte importantă
ce vine în completarea lucrurilor spuse de colegii consilieri şi în urma lucrului
pe care le-aţi citit la şedinţa la care v-aţi întâlnit cu antrenorii privaţi.
Chiar ar trebui să stăm de vorbă mult mai mult cu aceşti antrenori care poate
au cluburi mai mici, mă uita acum la familia Evi, club mai mic dar foarte mulţi
copii care zilnic merg la acel club pentru a se antrena, să stăm să discutăm cu
ei şi să revizuim integral din punctul meu de vedere regulamentul de acordare
pe proiecte, nu aşa pe aceste mici subpuncte. Mai mult, Tîrgu-Mureşul ca şi
municipalitate are o bază sportivă extraordinară ce ne stă la dispoziţie faţă
de perioada în care acum trăim, faţă de celelalte oraşe. Ar fi cazul să o punem
la dispoziţie mult mai uşor decât o facem acum, în cazul celorlalte cluburi,
pentru că atunci „discriminarea pozitivă” de care beneficiază cei care fac
performanţă mai mare şi sunt cluburi
mari, s-ar putea reduce; dacă noi nu le acordăm finanţare, dar le dăm
posibilitatea de a intra în acele săli de sport unde merg copiii gratuit sau
redus. Poate există şi această posibilitate. Apropo de prezenţa în sală a d-lui
Maşca, o discuţie care a avut loc între mine şi dânsul de mai multe ori, apropo
de aceste săli de sport, de ce să nu facem acea simplă aplicaţie, şi sunt
convinsă că el ne va putea ajuta din punct de vedere al softului, prin care
sălile de sport să ştim fiecare consilier local, club, cetăţean al Tîrgu-Mureşului,
cui se dau, cum se folosesc şi pe ce costuri, şi atunci fiecare din noi am
putea să beneficiem de ele pentru că
sunt ale oraşului. Repet, cluburile private cele mai mici ar avea mai mult de
câştigat. Fiul meu practică judo, merge
la o sală de sport pe care a amenajat-o antrenorul dar este a unei
şcoli, şi sunt 5 copii care merg pentru că la vârsta lui atâţia practică judo la Tîrgu-Mureş. Eu
chiar nu pot fi acuzată că aş merge către cei care practică alt gen de sport,
că al meu e de nişă total, dar şi ei şi acel antrenor poate fi ajutat de către
comunitate altfel decât prin bani. O să mai revin la idee, cu consultarea
cluburilor mici.
D-l consilier Maior: - împreună cu dl. Kikeli, am o rugăminte, dacă
puteţi, haideţi să finalizăm până luna viitoare şi eu cred că vom face un pas
mare.
D-l consilier Soos: - la ceea ce a spus d-na Roman, aş dori să adaug că
în momentul de faţă eu merg cu copiii la bazinul olimpic de la Week-end şi plătim
intrare la Week-end,
intrare la bazinul olimpic şi plătim parcarea şi antrenorul. Şi aceste cluburi
ar trebui luate sub o protecţie, să fie o egalitate în acest oraş, să nu fie
unii discriminaţi pozitiv, iar alţii să plătească câteva taxe pentru aceleaşi
servicii şi din banii contribuabililor.
D-l consilier Maior: - toate amendamentele pe care le doriţi, din cauza
asta am şi citit iniţiativa venită de la Sportul mureşean, cred că e un lucru bun.
Punctul
nr. 9 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind aprobarea alocării de la bugetul local a sumei de 1.500.000
lei pentru sezonul competiţional 2013 – 2014, în vederea continuării asocierii
dintre Municipiul Tîrgu Mureş şi C.S. City’Us din Tîrgu Mureş:
D-l consilier Maior: - supun
la vot proiectul de hotărâre cu aceleaşi amendamente.
Cine este pentru? – 20 voturi
Cine este împotrivă? –
Cine se abţine? – 2 abţineri (Ciotlăuş I., Pui S.)
(Nu a votat d-l consilier Sîmpălean D.)
Hotărârea a fost adoptată cu 20 voturi pentru şi 2
abţineri.
Vă rog să faceţi propuneri pentru Consiliul director.
D-l consilier Jozsa: - aş dori
să vedem dacă sunt de acord şi consilierii să schimbăm Statutul ca să fie 3
consilieri locali şi 2 reprezentanţi ai societăţii respective în consiliul
director.
D-l consilier Maior: - vă rog să faceţi propuneri. Eu îi propun pe domnii
consilieri Jozsa Tibor şi Matei Dumitru.
D-na secretar Cioban: - toate
comisiile oricare ar fi ele trebuie să aibă un număr impar de membri.
D-l consilier Jozsa: - rămân cinci membri din care la City Us, d-l Ţerbea Sorin,
Kacso Endre şi Vinţeler Marcel. Am dori să schimbăm, să fie 3 consilieri locali
şi 2 reprezentanţi ai societăţii.
D-l consilier Maior: - rugămintea mea ar fi să punem 7 membri, 4
consilieri locali şi 3 membri de la societate, ca să nu luăm noi hotărâre pe
cine să eliminăm de la ei.
Eu am propus pe d-l Jozsa şi pe d-l Matei,
mai avem nevoie de 2 consilieri.
Au mai fost propuşi domnii consilieri Maior
Claudiu şi Benedek Istvan.
Cu aceste propuneri supun la vot proiectul de
hotărâre.
Cine este pentru? – 19 voturi
Cine este împotrivă? –
Cine se abţine? – 4 abţineri (Ciotlăuş I., Pui S., Sîmpălean D., Matei D.)
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru şi 4
abţineri.
Punctul
nr. 10 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind aprobarea alocării de la bugetul local a sumei de 800.000 lei
pentru sezonul competiţional 2013 – 2014, în vederea continuării asocierii
dintre Municipiul Tîrgu Mureş şi Clubul Sportiv Universitar din Tîrgu Mureş:
D-l
consilier Maior: -
şi la acest contract s-a redus la jumătate alocarea, restul, pe criterii
sportive. În Consiliul de administraţie mai avem nevoie de 2 consilieri pe
lângă cei trei, deci vor fi 5 consilieri.
D-l consilier Sîmpălean: - am o propunere având în vedere că la alte cluburi
s-au mai redus bugetele şi sunt care se descurcă bine şi cu mai puţini bani de
la noi, aici aş propune o majorare la buget, deci în loc de 600 să le dăm 800.
Cu acelaşi amendament care l-a spus d-l Jozsa, să fie 9 membri, deci să mai
intre 2 consilieri.
Dacă sunteţi de
acord, propun o majorare a sumei acordate şi suplimentarea Consiliului director
cu 2 consilieri locali.
D-l
consilier Maior: -
cu amendamentul făcut de d-l Jozsa, cu
amendamentul făcut de d-l Sîmpălean, aştept propuneri pentru 5 consilieri locali.
Au fost propuşi
în Consiliul director, domnii consilieri: Kikeli Pal, Puiac Claudiu, Sabău
Olimpiu, Sîmpălean Dan, Someşan Cristina.
Supun la vot
proiectul de hotărâre cu majorarea şi cu amendamentul făcut de Jozsa.
Cine este pentru? – 19 voturi
Cine este împotrivă? – 1 vot (Karacsony E.)
Cine se abţine? – 3 abţineri (Ciotlăuş I., Soos Z., Kikeli P.)
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru, 1 vot
împotrivă şi 3 abţineri.
Punctul
nr. 11 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind la aprobarea alocării de la bugetul local a sumei de 3.000.000
lei pentru sezonul competiţional 2013-2014, în vederea continuării asocierii
dintre Municipiul Tîrgu-Mureş şi Baschet Club Mureş din Tîrgu-Mureş:
D-l consilier Maior: - fără nici un amendament, supun la vot proiectul de
hotărâre.
Au fost propuşi în Consiliul director,
domnii consilieri Torzsok Sandor şi
Jozsa Tibor.
Cine este pentru? – 18 voturi
Cine este împotrivă? – 1 vot (Torzsok S.)
Cine se abţine? – 4 abţineri (Ciotlăuş I., Pui S., Sîmpălean D., Jozsa T.)
Hotărârea a fost adoptată cu 18 voturi pentru, 1 vot
împotrivă şi 4 abţineri.
Punctul
nr. 12 din ordinea de zi
Proiect de
hotărâre privind aprobarea alocării de la bugetul local a sumei de 500.000 lei
pentru sezonul competiţional 2013 – 2014, în vederea continuării asocierii
dintre Municipiul Tîrgu Mureş şi Clubul Sportiv Nova Vita din Tîrgu Mureş:
D-l consilier Maior: - vă rog să mai propuneţi doi membri din partea
consilierilor.
Au fost propuşi în Consiliul director, domnii
consilieri Gujan Lucian şi Fărcaş Ioan.
Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru? – 19 voturi.
Cine este împotrivă? –
Cine se abţine? – 4 abţineri (Ciotlăuş I., Pui S., Sîmpălean D., Kikeli P.)
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru şi 4
abţineri.
D-l Dan
Maşca: - dv. de zeci de ani luaţi
din banii contribuabililor care au copii în acest oraş şi daţi salarii unor
jucători care sunt sportivi profesionişti. Faptul că cei de la FCM, din alte cluburi tac
pentru că nu au libertatea să vorbească fiindcă ştiţi bine de ce tac, nu este
normal să vă bateţi joc dând 0,34
milioane pentru peste 20 de cluburi care au peste 2500 copii înscrişi la sport
şi dv. spuneţi că nu este la fel de urgent pentru copiii marii majorităţi a contribuabililor
din acest oraş, marea majoritate a lor pe care nu ştie nici d-l Peti niciunul
dintre dv. care va deveni mare campion, şi le daţi de seminţe, dând dincolo 17
milioane fără să aveţi nici un fel de raportare la banii investiţi în trecut.
În al doilea rând, pentru treaba aceasta am să fac
plângere a Consiliul concurenţei pentru că de fapt denaturaţi piaţa sportivă
din acest oraş risipind aceşti bani, denaturaţi o piaţă sportivă şi nu daţi
şansa tuturor antrenorilor şi copiilor să aibă şanse egale la aceste fonduri
care se risipesc de ani de zile pe sporturile unor profesionişti. BC Mureş, FCM,
City Us, Nova Vita şi Universitatea, prin aceşti conducători ai lor îşi bat joc
de mii de copii şi de zeci de mii de contribuabili care pun botul la aceste
poveşti.
D-l consilier Jozsa: – având în vedere consiliul nou actual, colegul
nostru Peti a remarcat. Noi am tăiat din fondurile acestor sportivi 50% din
buget, din care am obligat primăria, executivul, ca 25% tăiaţi să se verse
pentru toate cluburile din Tîrgu-Mureş la sportul de masă care începând din luna
iulie o să depună proiecte. Practic, am tăiat de la cluburile sportive cu care facem
asociaţiile sportive şi am majorat capitalul pentru cluburile sportive mici,
mijlocii, triatlon, bicicletă, etc.
D-l consilier Benedek: - în urmă cu 8 ani când nimeni nu a găsit soluţii şi
bazele sportive erau la pământ, când nu făceau copii sport, era bine ca ONG-urile
să ne susţină. Nu am văzut atunci atâta vehemenţă, când nu aveam baze sportive
şi nu erau sportivi.
Materiale în regim de urgenţă
Punctul nr.
4 – regim de urgenţă
Proiect de hotărâre privind aprobarea sprijinului
de accesare a infrastructurii necesare desfăşurării activităţii sportive la Liceul cu Program Sportiv
“Szasz Adalbert” din Tîrgu Mureş.
D-l
consilier Matei: - propun
amânarea materialului din următoarele considerente. Structura sportului şcolar
la nivelul municipiului Tîrgu-Mureş are două componente: Clubul şcolar sportiv
sub directa finanţare a Ministerului Educaţiei, şi Liceul cu program sportiv în
structura reţelei şcolare, ca şi unitate de învăţământ vocaţională. Ceilalţi
primesc bani direct de la minister, Liceul sportiv primeşte bani cum primesc şi
celelalte unităţi de învăţământ.
În cadrul Liceului cu program sportiv nu fiinţează şi
funcţionează cluburi, funcţionează şi fiinţează grupe sportive, nu cluburi cum
e menţionat în art. 1. Eu consider şi ştiu că convenţia care se stabileşte
între inspectorat şi administraţia locală este suficientă pentru aceşti copii
să poată participa şi să beneficieze de ceea ce municipalitate are, fără a
produce discriminări faţă de alţi elevi.
La punctul 2 se solicită o sumă pentru achiziţionarea unui autocar. Domnilor
colegi, există un program guvernamental privind transportul elevilor, s-au
achiziţionat la nivelul judeţului Mureş peste 70 de mijloace de transport
pentru elevi, în luna septembrie-octombrie se face licitaţie la nivel de
minister pentru mijloace de transport pentru elevi şi putem cere 2, 3, 5
autocare, L.P.S., Inspectoratul şcolar este cel îndreptăţit a cere acest lucru,
a motiva şi a obţine ce doresc. Aşa se procedează. Consider că acest material
nu îşi are obiectul.
D-na viceprimar
Ciotlăuş: - constat cu regret că
d-l Matei în calitate de fost inspector şcolar general şi actual director,
dăruit om în ale educaţiei uită faptul că aici este vorba de elevii de la Liceul cu program sportiv
în care într-adevăr funcţionează 57 de grupe care sunt constituite statutar ca
şi cluburi şcolare sportive. Aceste 57 de grupe reprezintă un efectiv de 850
elevi legitimaţi sportivi şi care au o singură sală de sport stabilă în care ei
îşi pot desfăşura activitatea. Dacă tot susţinem cu toţii sportul târgumureşean
şi vreau să vă amintesc că viitorul sportului în Tîrgu-Mureş sunt aceşti copii
care fac sport de performanţă la o şcoală sportivă. Vreau să vă mai spun că
toţi aceşti copii au împrumuturi foarte mari şi au restanţa la proiecte câştigate
cu Primăria Tîrgu-Mureş de peste 1 miliard de lei, de 3 ani. Nu au mijloace de
transport cu care să participe în deplasările competiţionale în alte
localităţi. Sunteţi în necunoştinţă de cauză, domnule Matei, şi vă invit să
mergeţi la acest liceu să vedeţi în ce condiţii îşi desfăşoară activitatea
sportivă cei care frecventează cursurile acelui liceu. Prin urmare, eu propun
să votăm acest proiect de hotărâre care nu face altceva decât să întărească
sprijinul pe care municipiul Tîrgu-Mureş îl alocă acestui capitol important –
sportul, care e la fel de important ca şi cluburile private sportive.
Din bugetul municipiului anual 10% din fondurile
proprii se alocă capitolului sport. Din acest 10%, 96% se dau la 5 cluburi
private, iar 4% merg către şcoli sau celelalte cluburi sportive. Chiar nu este
corect să lăsăm aceşti copii de izbelişte, cum au fost lăsaţi până acum,
domnule Matei.
D-l
consilier Maior: - am o rugăminte, doamnă Ciotlăuş, dacă noi cei
de vârsta noastră mai glumim, haideţi
să-i respectăm pe cei care au o vârstă matură.
D-l
consilier Matei: - am constatat
că vă pricepeţi la toate, e fals ceea ce spuneţi dv., cunosc foarte bine
sistemul de învăţământ mureşean, ştiu cum se poate ajuta şi am dat o soluţie, o
amânare să obţinem autocare pentru transport, putem colabora cu Inspectoratul Şcolar
care e autorizat, acreditat şi rezolvă problema respectivă, iar dacă nu ştiţi,
în timp de 12 ani Clubul sportiv şi Liceul sportiv au funcţionat în condiţii
relativ normale prin convenţie încheiată cu administraţia locală. Administraţia
locală a asigurat de fiecare dată transportul şi banii necesari pentru ca
sportul şcolar să funcţioneze. Dv. sunteţi într-o mare eroare, probabil nu numai
sportivă şi şcolară.
D-na
consilier Karascsony: -
materialul are viză de legalitate însă există un referat semnat de d-na Oşan în
care se face trimitere la anumite aspecte legate de nelegalitatea acestuia.
Având în vedere că materialul nu a
trecut prin comisii fiind în regim de urgenţă, eu aş ruga să se clarifice
aspectele legate de legalitatea acestuia.
D-na
secretar Cioban: - acel material
care se referea la un proiect făcut cu un alt text şi care avea în vedere
achiziţionarea de către municipiul Tîrgu-Mureş a unui autocar. De aceea se
încalcă ordonanţa şi s-a formulat varianta II, că se dau bani din buget în
vederea achiziţionării unui autocar de către liceu, pentru că dacă s-ar fi
achiziţionat de către municipiu, am fi încălcat o ordonanţă de guvern, precum
şi prevederile legale în materie privind norma de maşini din parcul auto al
primăriei. Acel referat este făcut pe o altă variantă, varianta a fost refăcută
în formularea care există în mape.
D-l
consilier Loghin: - e foarte
importantă finanţarea cluburilor emblematice ale oraşului şi judeţului, dar să
nu uităm de cluburile sportive şcolare, nu ştiu câţi dintre dv. cunosc faptul
că există un copil înmatriculat la
Clubul sportiv şcolar, secţia şah, pe nume Mihnea Ionuţ
Ognean, care este campion la categoria 9 ani, este campion mondial la şah. A câştigat
în 2011 la Cracovia
şi Clubul sportiv a semnat cu primăria un proiect sportiv pe această temă şi în
2011 pe cheltuiala părinţilor, nu a primit 1 leu din partea primăriei. Ar
trebui să luăm măsuri ca să se rezolve cu datoriile şi arieratele. Tot acest
copil merge în toamnă la campionatele mondiale din Dubai, ce valoare financiară
presupune această participare. Rog pe d-na director economic şi persoanele abilitate
pentru rezolvarea acestei situaţii, să ia măsuri cu celeritate.
D-l
consilier Maior: - înainte de a
supune la vot amânarea, aş dori ca fiecare consilier să gândească cinstit.
Haideţi să-l amânăm până luna viitoare, până atunci termină şi d-l Kikeli
materialul, vedem cum stăm cu acel material şi ce s-a lucrat pe el şi vă promit
că facem un material în care nu ne batem cap în cap, nu putem achiziţiona sau
cum putem achiziţiona, o să veniţi luna viitoare cu un alt material şi va fi
mult mai greu după ce votaţi un material care nu stă în picioare.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - am fost
personal la faţa locului şi am văzut condiţiile în care îşi desfăşoară
activitatea, pot să vă pun la dispoziţie, am mapa cu toată documentaţia
necesară, cu toate restanţele pe care din 2010 nu le-aţi achitat faţă de proiectele
câştigate, astăzi am votat împotriva regulamentului şi a legii, la FCM o finanţare de 8 milioane
lei, s-ar putea dacă ajunge pe nu ştiu ce clasament, în condiţiile în care se
află în executare silită şi are datorii la bugetul de stat de 4 milioane de
lei. Credeţi că pentru acest proiect prin care sprijinim L.P.S.-ul vom încălca
cu ceva legea? Eu îmi menţin proiectul, vă rog să supuneţi la vot aşa cum cere
procedura.
D-l
consilier Maior: - aţi adus un
material în ultimul minut, nu l-aţi făcut cum trebuie şi a fost refăcut de d-na
secretar.
D-na
viceprimar Ciotlăuş: - este
refăcut în condiţiile în care a obţinut viza de legalitate. Mulţumesc pentru
acest lucru d-nei secretar.
D-l
consilier Maior: - chiar şi aşa
nu cred că stă în picioare să achiziţionezi, în primul rând că nu poţi să faci
transport, dar nu şti lucru acesta. De asta te-am rugat să-l mai laşi o lună şi
o să vezi că trece materialul aşa cum trebuie. Nu poate să facă transport că nu
are licenţă. Nu are cum să aibă licenţă atâta timp cât inspectoratul nu îi
cumpără pe bugetul lui. Dar nu şti, numai dai din pix. Asta te-am rugat, amână
încă o lună şi iese un material ca lumea, nu prostia care ai făcut-o.
D-na
vicreprimar Ciotlăuş: - îi amânaţi de 3 ani de zile pe aceşti copii.
D-l
viceprimar Peti: - am o
propunere, la art. 2 să scriem în
condiţiile legii şi în cazul în care
nu se obţine autovehicul prin programul guvernamental.
D-l
consilier Sabău: - eu nu cred că
art. 1 ar putea genera vreun fel de discuţie. Se aprobă accesul gratuit al
tuturor grupelor sportive şcolare într-o anumită zonă. Avem ceva împotriva
acestui punct? Dv. vedeţi cu neîncredere viza de legalitate dată de secretar,
cu privire la achiziţionarea autocarului. Întreb, ce vă deranjează autocarul,
transportul? Ca să nu avem probleme,
propun să votăm pe articole. Dacă nu sunteţi de acord cu intrarea gratuită a
elevilor, o să votaţi împotrivă. Dacă sunteţi pentru sau împotriva autocarului,
vă pronunţaţi. Dacă pică amânarea, eu am să propun votarea pe articole care
este procedurală.
D-na
consilier Roman: - discutăm în termeni foarte generali
când vine vorba despre o hotărâre de
consiliu şi de puţine ori ne gândim la aplicabilitatea ei, ce se întâmplă în
momentul în care reuşim sau nu să o punem în aplicare, lucru de înţeles pentru că
suntem for deliberativ şi executivul este cel care trebuie să-şi bată capul cum
se aplică. Având în vedere că suntem suficient de mulţi oameni aici care să
vrem să intrăm şi în detalii, şi să ştim cum şi dacă se poate pune în aplicare o hotărâre, d-l Sabău
am să vă răspund la întrebarea legată de art. 1. În principiu nu există nici un
fel de problemă cu accesul gratuit a acestor copii, mai ales că este vorba tot
despre o instituţie de stat. Haideţi să trecem acum la aplicarea acestui
principiu. O sală de sport are un program în funcţie de programul orelor de
sport ale copiilor respectivei şcoli lângă care funcţionează sala de sport. În
momentul în care un instructor de la unul din cele peste 50 de ramuri de sport
practicate, vine peste un director şi cere imperativ să elibereze sala în momentul
acela, pentru că el e la Liceul
sportiv şi are el atunci dorinţa ca atunci să-şi ţină ora, avem o problemă de
aplicabilitate a art. 1. În momentul în care în bazinul olimpic avem un număr
limitat de culoare de înot şi cineva vine de la LPS vine şi solicită neapărat un anumit număr de
culoare ce nu poate fi acordat în momentul respectiv, că poate mai există
contracte generatoare de venituri şi care pot fi verificate în momentul acela,
ale unor alte cluburi, dar ei au o atitudine care generează în secunda aceea un
conflict. Noi ca şi consiliu local deliberativ, poate nu ar trebui să ne
privească şi să intrăm în detalii că atunci la fiecare hotărâre ne-am gândi
foarte mult până să o votăm sau nu. Există probleme de aplicabilitate, nu de
principiu, fiindcă şi acolo lucrează oameni care sunt de mai multe feluri, şi
se înţeleg într-un fel sau nu. Există aceste lucruri care pot fi probate, vă
aduc oameni să vă povestească în cazul în care personal sunt convinsă, dv.
puţin mă credeţi, alţii mai puţin.
Revenind la subiect, aş vrea să fac o adăugare la art.
1, astfel încât acel program să fie stabilit de comun acord cu directorii
unităţilor şcolare de care ţin respectivele săli de sport şi coordonat de
Direcţia şcoli. Altfel, de o singură excepţie este nevoie ca să creăm un
scandal, să se supere doi şi să se certe cu adevărat cum s-a întâmplat până
acum şi e suficient ca această hotărâre să nu mai aibă bunul curs pe care ni
l-am dori şi motivaţia pentru care a fost făcută. E vorba de oameni aici.
Haideţi să modificăm cumva acel articol, să existe o coordonare între. Nu e
lucru uşor de făcut, dar sunt convinsă că cei de la Direcţia şcoli dacă-i
stresăm noi suficient de tare, o să o facă.
D-l consilier Sabău: - din ce am citit eu aici, nu am ajuns la concluzia
că vom crea privilegii sportivilor. Am
ajuns la concluzia că vom crea o gratuitate. Gratuitatea nu înseamnă privilegiu
vis-a-vis de orarul de funcţionare, etc. De asemenea, eu citesc aici că va fi
încheiată o convenţie prin care probabil se va stabili ceea ce dv. foarte bine
aţi menţionat.
D-l
consilier Maior: - propun amânarea. Cu propunerea făcută, supun
la vot.
Cine este pentru? – 9 voturi
Cine este împotrivă? – 12 voturi
Cine se abţine? – 1 abţinere (Bakos L.)
(Nu a votat d-l consilier Gombos G.)
S-a respins amânarea.
Urmează votarea pe articole, cum a propus d-l Sabău.
Supun la vot materialul cum a fost propus de către
iniţiator, că văd că staţi să vă gândiţi.
Cine este pentru? – 14 voturi
Cine este împotrivă? – 2 voturi (Maior C., Torzsok S.)
Cine se abţine? – 6 abţineri (Roman I., Matei D.,
Urcan Gh., Fărcaş I., Gujan L., Someşan C.)
(Nu a votat d-l consilier Gombos G.)
Hotărârea a fost adoptată cu 14 voturi pentru, 2
voturi împotrivă şi 6 abţineri; rămâne să vedem când se va pune în aplicare de
către cei care vor putea.
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereEști un iubitor de internet legitim de afaceri, individuale sau un investitor? aici este o oportunitate pentru tine pentru a obține un împrumut de la Marlin Credite Group Plc. Ne face o mare varietate de împrumuturi de la o mare varietate de clienti in mai multe scopuri diferite, cum ar fi achiziționarea de automobile și de cumparare mobilier nou, luând vocații de vis, sau exercitarea academic, construcții și clădiri noi case și birouri. Toate acestea pe o rată a dobânzii foarte scăzută de 3%. Marlin Credite Group Plc este de încredere, eficient și cel mai minunat dintre toate, este că ea servește ca ajutor umanitar la nivel mondial.
De ce nu contactati Marlin Credite Group Plc, astfel încât să vă putem ajuta în rezolvarea primejdie dumneavoastră. Pentru mai multe informații despre ofertei noastre va rugam sa ne contacte cu detaliile de mai jos.
E-mail: Marlincredits@financier.com
Site-ul: WWW.Marlincredits.webs.com
CEO: Kelvin Roland
Cu stimă,
Cu respect,
Salutări.
Acum dețin o afacere proprie cu ajutorul Elegantloanfirm cu un împrumut de 900.000,00 USD. la 2% tarife, la început, am învățat, a fost o glumă până când cererea mea de împrumut a fost procesată în cinci zile lucrătoare și fondurile solicitate mi-au fost transferate. acum sunt un mândru proprietar al unei afaceri mari, cu 15 personal care lucrează sub mine. Toate mulțumesc ofițerului de credite Russ Harry, el este un Dumnezeu trimis, îi puteți contacta pentru a vă îmbunătăți afacerea pe .. email-- Elegantloanfirm@hotmail.com.
RăspundețiȘtergere